اقدام پژوهی چگونه توانستم تمرگز حواس را در دانش آموزانم بهبود بخشیده و از پرش افکار و حواسپرتی آن ها جلوگیری به عمل آورم -کد،سورس،پروژه،مقاله،تحقیق،توضیح کامل
اقدام پژوهی چگونه توانستم تمرگز حواس را در دانش آموزانم بهبود بخشیده و از پرش افکار و حواسپرتی آن ها جلوگیری به عمل آورم
اقدام پژوهی چگونه توانستم تمرگز حواس را در دانش آموزانم بهبود بخشیده و از پرش افکار و حواسپرتی آن ها جلوگیری به عمل آورم

اقدام پژوهی چگونه توانستم تمركز حواس را در دانش آموزانم بهبود بخشیده و از پرش افکار و حواسپرتی آن ها جلوگیری به عمل آورم

فرمت فایل : وردتعداد صفحات :27قسمتی از متن : مقدمه تمرکز در لغت یعنی تراکم ، فشردگی مجموعه، چکیده، تمرکز در اصطلاح یعنی حفظ و نگهداری توجه و تمرکز حواس، روی موضوعی معین، بدون تمرکز حواس، یادگیری مثمر ثمر نخواهد بود. بنابر این همه افراد توانایی تمرکز دارند و تمرکز نسبی است یعنی کسی نمی تواند ادعا کند کاملا حواس پرت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.تمرکز گاهی ساده است و گاهی مشکل. تمرکز در موضوع هایی که نیاز به تفکرو تجزیه و تحلیل دارند مشکل و تمرکز در موضوع هایی که جنبه ی تفریحی و سرگرمی دارند، بسیار آسان است. یعنی عوامل حواس پرتی را به حد اقل رساندن… تمرکز هر شخص به نسبت کاهش عوامل حواس پرتی او افزایش می یابد و بنا به تغییرات موقعیت ذهنی و محیطی او تغییر می کند. بیشتر افراد گمان می کنند که تمرکز یک امر ذاتی و تغییر آن ناممکن است، در حالی که تمرکز یک امر اکتسابی است و باید هر روز پرورش و جهت داده شود و هر کس با هوش عادی خود می تواند به آن دست یابد. پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و بر عکس. لذا حواس پرتی؛ یعنی خارج شدن از روند مطالعه یا جریان کاری و فرو رفتن در افکار و تخیلات و یا انجام کار دیگر. رهایی از حواس پرتی و ایجاد تمرکز حواس در افراد مختلف، متفاوت است و به حالت درونی، تجربه ها مکان و موقعیت آن ها بستگی دارد. برخی از افراد اظهار می دارند که من آدم کاملا حواس پرتی هستم و برخی دیگر می گویند نمی توانم تمرکز حواسم را به روی کاری حفظ کنم. در حالی که این تفکر غلط است و هیچ کس نباید خود را فردی کاملا حواس پرت یا فاقد تمرکز حواس بداند بلکه بهتر است وقتی که تمرکز حواس فردی دچار اختلال شد، بگوید در این لحظه و در محیط فعلی حواس پرتی من بیشتر و میزان تمرکزمن کمتر است. لذا حواس پرتی بیشتر علل درونی دارد و به طبیعت خود فرد، ویژگی ها، حالات روحی و روانی، و عادات فردی بستگی دارد. بی شک حواس پرتی بیرونی آسانتر از عوامل حواس پرتی درونی بر طرف می شود . پس می توان بدون توجه به عوامل محیطی مانند: سرو صدای زیاد، شلوغ بودن محیط و حتی داخل مترو، سرویس و هنگام مسافرت تمرکز حواس خود را حفظ کرد. اما نمی توان در حال گرسنگی و یا تشنگی شدید، نگرانی و ناراحتی و دگرگونی فکر و اندیشه با تمرکز مطالعه کرد و یا کار دیگری را با تمرکز انجام داد و مطالعات و یا تجربیات زیادی این موضوع را تائید کرده است که یک انسان می تواند در محل پر سرو صدا و نا آرامی با تمرکز و توجه کافی مطالعه کند.در کلاس و مدرسه مسئله...

اقدام پژوهی چگونه توانستم تمركز حواس را در دانش آموزانم بهبود بخشیده و از پرش افکار و حواسپرتی آن ها جلوگیری به عمل آورم

فرمت فایل : ورد

تعداد صفحات :27

قسمتی از متن :

 

مقدمه

 

تمرکز در لغت یعنی تراکم ، فشردگی مجموعه، چکیده، تمرکز در اصطلاح یعنی حفظ و نگهداری توجه و تمرکز حواس، روی موضوعی معین، بدون تمرکز حواس، یادگیری مثمر ثمر نخواهد بود. بنابر این همه افراد توانایی تمرکز دارند و تمرکز نسبی است یعنی کسی نمی تواند ادعا کند کاملا حواس پرت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.تمرکز گاهی ساده است و گاهی مشکل. تمرکز در موضوع هایی که نیاز به تفکرو تجزیه و تحلیل دارند مشکل و تمرکز در موضوع هایی که جنبه ی تفریحی و سرگرمی دارند، بسیار آسان است.

 

یعنی عوامل حواس پرتی را به حد اقل رساندن… تمرکز هر شخص به نسبت کاهش عوامل حواس پرتی او افزایش می یابد و بنا به تغییرات موقعیت ذهنی و محیطی او تغییر می کند. بیشتر افراد گمان می کنند که تمرکز یک امر ذاتی و تغییر آن ناممکن است، در حالی که تمرکز یک امر اکتسابی است و باید هر روز پرورش و جهت داده شود و هر کس با هوش عادی خود می تواند به آن دست یابد. پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و بر عکس. لذا حواس پرتی؛ یعنی خارج شدن از روند مطالعه یا جریان کاری و فرو رفتن در افکار و تخیلات و یا انجام کار دیگر.

 

رهایی از حواس پرتی و ایجاد تمرکز حواس در افراد مختلف، متفاوت است و به حالت درونی، تجربه ها مکان و موقعیت آن ها بستگی دارد. برخی از افراد اظهار می دارند که من آدم کاملا حواس پرتی هستم و برخی دیگر می گویند نمی توانم تمرکز حواسم را به روی کاری حفظ کنم. در حالی که این تفکر غلط است و هیچ کس نباید خود را فردی کاملا حواس پرت یا فاقد تمرکز حواس بداند بلکه بهتر است وقتی که تمرکز حواس فردی دچار اختلال شد، بگوید در این لحظه و در محیط فعلی حواس پرتی من بیشتر و میزان تمرکزمن کمتر است. لذا حواس پرتی بیشتر علل درونی دارد و به طبیعت خود فرد، ویژگی ها، حالات روحی و روانی، و عادات فردی بستگی دارد.

 

بی شک حواس پرتی بیرونی آسانتر از عوامل حواس پرتی درونی بر طرف می شود . پس می توان بدون توجه به عوامل محیطی مانند: سرو صدای زیاد، شلوغ بودن محیط و حتی داخل مترو، سرویس و هنگام مسافرت تمرکز حواس خود را حفظ کرد. اما نمی توان در حال گرسنگی و یا تشنگی شدید، نگرانی و ناراحتی و دگرگونی فکر و اندیشه با تمرکز مطالعه کرد و یا کار دیگری را با تمرکز انجام داد و مطالعات و یا تجربیات زیادی این موضوع را تائید کرده است که یک انسان می تواند در محل پر سرو صدا و نا آرامی با تمرکز و توجه کافی مطالعه کند.در کلاس و مدرسه مسئله همین طور است می توان به کمک راهکار های مدرسه محور و ارائه مستنداتی از راهکار های جذاب از پرش افکار دانش آموزان جلوگیری نمود و تمرکز و حواس آن ها را در کلاس تقویت کرد.

 

بيان مسـئله

 

انسان برای موفقیت در فعالیت‌های خود نیازمند تمرکز است. اگر بتوانیم هنگام انجام هر کاری فقط روی کار خود تمرکز کنیم، عملاً موفقیت ما به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت، مثلاً هنگام ورزش صرفاً روی انجام حرکات ورزشی خود و هنگام مطالعه روی کتاب خود و یا هنگام فعالیت هنری (موسیقی، نقاشی، خطاطی و...) روی فعالیت هنری خود تمرکز و توجه کنیم.

 

مطالعه جدی‌ترین فعالیتی است که تمرکز در آن نقش اساسی و محوری دارد. شاید بارها حین مطالعه متوجه شده‌اید که فقط چشمانتان از روی عادت بین کلمات و خطوط می‌دود بدون آن که حواستان به آن باشد، این موضوع ممکن است شما را خسته و کسل کرده، وقت زیادی از شما بگیرد و به تدریج میل و انگیزه مطالعه را در شما کمرنگ کند. یا اتفاق افتاده است که گاهی به کلمه‌ای خیره و در افکار خود غوطه‌ور شده‌اید، این‌ها همه نشانه پرش ذهن و نبود تمرکز است.

 

شاید شما هم گاهی بعد از امتحان افسوس سئوالاتی را خورده‌اید که هرچند پاسخ آن‌ها را می‌دانسته‌اید، نتوانسته‌اید به آن‌ها پاسخ دهید و یا هستند دانش‌آموزانی که با داشتن اطلاعات بالا در امتحانات نمراتی را از دست داده‌اند که مهم‌ترین عامل این گونه مسائل بی‌دقتی آن‌ها بوده است.

 

 



قیمت: 3,000 تومان

پس از پرداخت لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار میگیرد و میتوانید آن دانلود کنید، همچنین لینک دانلود به ایمیل شما نیز ارسال می شود.





سایر محصولات :

طرح درس سالانه ی ادبیات فارسی یازدهم


طرح درس سالانه نمونه زبان فارسي نهم تا یازدهم


دانلود پاورپوینت آماده درس 3 مطالعات هشتم(ساختار و تشکیلات دولت)


طرح درس روزانه علوم تجربي هشتم


طرح درس سالانه علوم پایه چهارم ابتدایی


پاورپوینت درس سوم پیام های آسمانی هفتم ( تلخ یا شیرین)


درس 3 مطالعات نهم چهره زمین 46 اسلاید


نمونه طرح درس فارسی هشتم براساس برنامه درس ملی


طرح درس سالانه علوم پایه نهم


پاورپوینت آماده درس 3 مطالعات هفتم (چرا به مقررات و قوانین نیاز داریم)


طرح درس سالانه هديه هاي آسماني پايه دوم ابتدايي


طرح درس روزانه تفکر وزندگی پایه هشتم


طرح درس سالانه جغرافيا دهم


طرح درس علوم پایه سوم دبستان


پاورپوینت درس دوم پیام های آسمانی هفتم (استعانت از خداوند)


پاورپوینت آماده درس 4 مطالعات هفتم ( قانون گذاری)


طرح درس یا جدول درسی زیست شناسی و آزمایشگاه 1 کلاس دهم تجربی


پاورپوینت آماده درس 1 مطالعات هفتم ( من حق دارم )


درس 2 مطالعات نهم حرکات زمین 34 اسلاید


طرح درس سالانه دین و زندگی (2) پایه دهم


اقدام پژوهی چگونه توانستم نمره مستمر و پایانی هنر جویان هنرستان خود را افزایش دهم


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان دبیرستان شاهد را به پوشیدن چادر تشویق و ترغیب کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک راهکار های خلاقانه دانش آموزانم را به فعالیت های مربوط به درس هنر علاقه مند کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم نظم و انضباط را در بین دانش آموزان آموزشگاه شهید باهنر برقرار نمایم


اقدام پژوهی انتخاب رشته هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش


اقدام پژوهی چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه شبانه روزی زینبیه را به پوشیدن چادر تشویق و ترغیب کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم با مشکل خودخواهی و غرور مقابله کنم و او را با دوستان خود سازگار سازم


اقدام پژوهی چگونه توانستم مشكلات بيش فعالي و كمبود توجه ريحانه را كاهش داده و او را به درس و كلاس علاقه مند سازم


اقدام پژوهی چگونه توانستم هنرجویان رشته معماری را به نگهداری از وسایل کارگاه و سایت کامپیوتر علاقه مند کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم استرس و اضطراب را در دانش آموزم هستی که از اعتیاد پدر و مشاجرات والدین سرچشمه گرفته بود برطرف ساخته و سلامت روان را در او شکوفا سازم


اقدام پژوهی چگونه توانستم نقش مدرسه را در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان پر رنگ تر و پر بار تر نمایم


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم آموزشگاه را به درس ریاضی علاقه مند کنم



کلمات کلیدی :عوامل حواس پرتی کاهش عوامل حواس های مدرسه محور پرش افکار دانش افکار دانش آموزان مدرسه مسئله همین توجه کافی مطالعه تشنگی شدید نگرانی تمرکز حواس حواس پرتی عوامل حواس بستگی دارد کاملا حواس است nbsp خود تمرکز تمرکز مطالعه عوامل هنگام افکار موضوع دارند اقدام پژوهی چگونه توانستم تمركز حواس را در دانش آموزانم بهبود بخشیده و از پرش افکار و حواسپرتی آن ها جلوگیری به عمل آورمعوامل حواس پرتی کاهش عوامل حواس های مدرسه محور پرش افکار دانش افکار دانش آموزان مدرسه مسئله همین توجه کافی مطالعه تشنگی شدید نگرانی تمرکز حواس حواس پرتی عوامل حواس بستگی دارد کاملا حواس است nbsp خود تمرکز تمرکز مطالعه عوامل هنگام افکار موضوع دارند
سایر محصولات